Consoliksen IT Director Johan Wejberg kertoo, että liiketoimintatiedon hyödyntämisen kehitys oli pitkään ollut lähes seisahtunutta. Liiketoiminnan puolelta oli tullut toive ripeämmästä kehityksestä, että liiketoimintadatan käytöstä saataisiin uudenaikaisempaa, vähemmän byrokraattista ja ketterämpää, sekä vähemmän bisnespuolen osallistumista vaativaa.
DVM eli Demand Validation Meeting on tärkeä osa liiketoiminnan suunnittelua kaikille tuotantoa tekeville yrityksille, erityisesti aloilla, joilla kysynnän vaihtelu on suurta. Consoliksella oli jo aiemmin käytössään DVM-prosessi, mutta taulukkopohjainen järjestelmä vaati paljon manuaalista työtä niin visualisoinnin kuin raportin jakelun osalta.
"Uuden työkalun osalta ykköstavoite oli parantaa DVM-prosessia ja siihen liittyvää raportointia. Suomen tytäryhtiössä Parmassa haluttiin ottaa käyttöön enemmän PowerBI-raportointia. Sitten vielä kolmantena raportointitarpeena haluttiin saada hyvä käyttötapaus niiden olemassaolevien datalähteiden käytöstä. Tässä oli siis monta kärpästä iskettävänä yhdellä iskulla", Johan Wejberg selventää tarvetta.