Kaupallinen kehittäminen
Täyden liiketoimintapotentiaalin saavuttamiseksi yrityksen koko kaupallisen kokonaisuuden myynnistä markkinointiin on toimittava saumattomasti.
Strategiasta implementointiin
Varmista tarvittava osaaminen kompleksissa kaupallisessa ympäristössä navigointiin
Kilpailuetua asiakaslähtöisyydestä
Ole askeleen edellä kilpailijoitasi ymmärtämällä paremmin asiakasta
Mitattavia tuloksia
Luo näkyviä ja mitattavia tuloksia sekä kasvun että kannattavuuden mittareilla mitaten
Asiakkaita on palveltava oikealla tarjoomalla, oikeassa paikassa, oikeaan aikaan – samalla mahdollisimman kustannustehokkaasti. Tämän saavuttamiseksi vaaditaan yhtenäistä, strategisesti johdettua kaupallista kokonaisuutta, jonka kulmakivinä toimivat kaupallinen strategia, toimintamalli, organisaatio, kulttuuri ja prosessit.
Kaupallinen kenttä on haastavampi kuin koskaan
Nykyhetken kaupallisen johtajan pöydällä on jatkuvasti yhä kompleksisempi kokonaisuus. Siihen kuuluvat muun muassa markkinoiden ja asiakkaiden alati muuttuvien tarpeiden jatkuva ymmärtäminen ja kääntäminen liiketoiminnan tarpeiksi, teknologian ja datan jatkuva tehokas hyödyntäminen liiketoiminnassa sekä pitkän versus lyhyen tähtäimen tavoitteiden optimointi. Me autamme kaupallisia johtajia ja vastaavia hallitsemaan tätä etenevissä määrin monitahoista kaupallista kokonaisuutta, kestävällä tavalla.
Kokonaisvaltaista kaupallista menestymistä
Me autamme yritystäsi menestymään ja voittamaan kaupallisesti. Palvelemme kokonaisvaltaisesti aina kaupallisesta strategiasta jatkuvaan kasvumarkkinointiin ja myynnin koulutukseen asti. Tarjoamme ainutlaatuisen yhdistelmän liiketoiminta-, ihmis-, data- ja teknologiaymmärrystä – luovuudella viimeisteltynä.
Kaupallinen strategia
Ilman selkeää strategista suuntaa ohjaamaan kaupallisia toimenpiteitäsi, jää täysi liiketoimintapotentiaali suurella todennäköisyydellä saavuttamatta. Alati muuttuva markkina ja asiakastarpeet vaativat jatkuvaa toimintaympäristön havannointia ja strategisen suunnan uudelleenarviointia sekä kasvun että kannattavuuden takaamiseksi.
Tarjoomaportfolion kehittäminen ja kaupallistaminen
Ymmärrätkö asiakkaasi alati muuttuvia tarpeita ja ymmärtävätkö asiakkaasi todellisen tuotteidesi heille tuoman arvon? Kaupallisesti menestyvä tarjoomaportfolio vastaa asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin sekä kasvua että portfolion tehokkuutta optimoiden.
Hinnoittelu
Hinnoittelustrategian tarkoituksena on mahdollistaa liiketoiminnan tavoitteiden toteutuminen hinnoittelun keinoin. Selkeä hinnoittelustrategia, -prosessit ja -työkalut tukevat tehokkaasti kannattavaa kasvua sekä vahvistavat asiakastyytyväisyyttä ja brändimielikuvaa.
Kaupallisten toimintojen kehittäminen
Kehitämme kaupallisia toimintoja kattavasti parantamalla markkinoinnin strategioita, vahvistamalla myyntiprosesseja ja panostamalla arvopohjaiseen myyntiin.
Paula Hernetkoski
Business Lead
Knowit Management Consulting