REFERENSSI
Orion
DESIGN JA ASIAKASKOKEMUS
Palvelumuotoilun tarjoamien työkalujen avulla pystymme suunnittelemaan palveluita, jotka vastaavat asiakkaidesi tarpeisiin. Ilman syvällistä käyttäjäymmärrystä suunnittelusta tulee helposti arpapeliä. Hyvän käyttäjäymmäryksen saavuttamiseen on monia eri tapoja. Paras ymmärryksen taso saavutetaan, kun yhdistellään eri keinoja.
Ilman kokonaisvaltaista ymmärrystä käyttäjien tarpeista ja odotuksista palvelusta tulee helposti epäonnistunut.
Ihmiset ovat kiinnostuneita omista tarpeistaan, ei yrityksen palveluista itsestään.
Käyttäjien osallistaminen suunnitteluprosessiin jo varhaisessa vaiheessa on tärkeää.
Haastattelemalla loppukäyttäjiä, pystymme suunnittelemaan palvelun, joka pystyy tarjoamaan ratkaisun johonkin aitoon tilanteeseen heidän elämässään.
Koska valitettavasti, lähtökohtaisesti kukaan ei ole kiinnostunut yrityksen X palvelusta tai sisällöistä vain sen itsensä vuoksi. Ihmiset ovat kiinnostuneita omista tarpeistaan. Onneksi ymmärtämällä ja aidosti auttamalla heitä, voimme tehdä myös palvelusta relevantin ja kiinnostavan.
Löydökset toimivat pohjana palvelun konseptoinnissa ja käyttöliittymän suunnittelussa.
Palvelumuotoiluvaiheessa järjestetään yleensä yhteisiä työpajoja, joiden suunnittelusta, fasilitoinnista ja dokumentoinnista Knowit Experience vastaa.
Projektin kannalta asiakkaan tärkeimpien edustajien lisäksi työpajavaiheessa on hyvä osallistaa mukaan myös palvelun käyttäjäkohderyhmiin kuuluvia henkilöitä. Näin pystytään jo suunnitteluvaiheessa varmistumaan siitä, että suunniteltava ratkaisu on relevantti ja toimiva kohderyhmille.
Suosittelemme myöskin jo aikaisessa vaiheessa nopeaa prototypointia, joka konkretisoi työpajoissa syntyneitä ideoita. Osallistamalla oikeita käyttäjiä prototyyppien arviointiin, pystymme validoimaan heti projektin alkumetreillä, onko suunta oikea. Kun idea on validoitu, voidaan suunnittelua lähteä viemään eteenpäin.
Business Development Director
Knowit Experience