BRÄNDI JA MARKKINOINTI
Markkinoinnin mittaaminen
Markkinoinnin tulosten todentaminen on haastavaa. Vielä haastavampaa on linkittää mitatut tulokset liiketoiminnan tavoitteisiin. Jotta markkinointi saisi jalansijaa kasvun moottorina, on tärkeää, että luodaan kyky mitata tuloksia pitkällä ja lyhyellä aikavälillä. Tämä vaatii määrittelytyön lisäksi kykyä jalkauttaa mittarit käytäntöön sekä luoda kyvykkyys hyödyntää mittareita markkinoinnin kehittämisessä.
Markkinoinnin tavoitteiden linkitys liiketoimintaan
Toimintaa ohjaavat KPI:t
Datalla johtaminen
Markkinoinnin mittaaminen määrittelystä käytäntöön
1. Tavoitteiden määrittely
Määritellään yhdessä markkinoinnin tavoitteet liiketoiminnan tavoitteiden mukaisesti
2. Miten mitataan
Määritellään mittaustavat ja tarvittavat työkalut
3. Käytännön tuki
Tuemme käytönnön raportoinnin asentamisessa
Marjo Himanen
CEO
Knowit Experience